woensdag 30 november 2011

En dan zijn we nu rednecks

Gisteren geen internetverbinding in het hotel dus dan vandaag maar eens aan het werk voor twee dagen.

We beginnen op dinsdagochtend. Na een heerlijk ontbijt bij de IHOP hadden we om 10 uur een rondleiding door het art deco district. We wisten niet hoe onze gids er uit zag dus dat was een verrassing. Op de afgesroken tijd waren we in Essex house, een hotel in het district. We werden aangesproken door een iel mannetje wat veel weg had van Sylvain Poons wat dus weer op onze lachspieren werkte. Hij was onze gids Calvin. Meteen kwam er een spraakwaterval over architectuur en geschiedenis. Na zo'n kwartiertje begon onze wandeling, het was echt wel de moeite waard, zij het niet dat de man zoveel praatte dat we er geen woord tussen kregen.

Na de rondleiding, helemaal gaar natuurlijk, zijn we terug gelopen naar de auto en onze weg verolgd richting west palm beach.

Onderweg zijn we gestopt bij TGI fridays voor een lekkere lunch; babyback ribs voor Dre en Cajun chicken shrimp pasta voor mij. om na de lunch de calorien kwijt te raken maar even een bezoek gebracht aan de Walmart voor de nodige spulletjes.

zo sukkelden we rustig, hard rijden mag niet naar ons hotel Marriot.
's-avonds gegeten bij Outback en het was weer een superdag.

Na een nacht van veel wakker zijn en een beetje slapen zijn we om 8 uur opgestaan om te gaan ontbijten bij IHOP. Daarna vertrokken naar Daytona Beach. Op het verlanglijstje stond een bezoek aan de Speedway waar de Nascar races gehouden worden. We wisten echter niet of we het zouden halen vandaag omdat de laatste rondleiding om 3 uur was. Haha het lot was ons goed gezind, we stonden om vijf voor twee voor de deur en konden meteen aansluiten voor de rondleiding.

Wat is gigantisch zeg, we werden in een treintje gezet en rondgereden, gelukkig maar anders waren we morgen nog aan het lopen.

Op onze kalender thuis staat dat je een redneck bent als je de speedway van Daytona hebt bezocht dus vandaar de titel. Na een rondleiding van anderhalf uur stonde we weer buiten.

Eenmaal ingecheckt in het hotel, met uitzicht op zee, zijn we nog wat gaan eten bij Longhorn en nu uitrusten.
Deze rednecks gaan morgen naar Tallahassee.
Tot de volgende!

1. Zo Rednecks dat waren al twee heerlijke dagen. Van Miami naar Daytona en nu dan naar Tallahassee. Ik ben zeer benieuwd naar Tallahassee.
    Have fun!

2. Top dagen zo te horen, wat gaaf zeg Daytona Speedway. Misschien volgend jaar toch eens gaan bekijken.
    Heel veel plezier verder,
    Saskia

3. Wij hebben de Art Deco tour ook gedaan, veel info, maar je kijkt toch anders naar alle gebouwen. Nu Daytona, leuk hoor, zijn jullie nog met je auto het strand op geweest, dat is wel en aparte ervaring.
    Have Fun!
    groet Christa

4. Hey rednecks...... Heb je vakantie... mag je nog aan t werk voor 2 dagen... zoals je schrijft...Wel goed dat je in dat treintje gezet was, omdat je anders nu nog aan t lopen was, en dan hadden we dit verhaal moeten missen... Wat leuk om jullie zo te volgen!! Geniet ze!! tot de volgende!!! ;-)

5. Wat een leuke dag weer. Wij zijn ook een keer in Daytona Beach geweest maar nog nooit op de speedway, moeten we maar eens gaan doen! Wel zijn we met de auto op het strand geweest. Mmmmm eten bij Longhorn, heerlijk! Ik ben ook benieuwd hoe het is in Tallahassee. Goeie reis en veel plezier.

Groetjes Anita

6. @Christa
    Ja die tour had ik op jouw blog gelezen en naaraanleiding daarvan geboekt. Bedankt voor de tip.